Sunday, January 29, 2012

Omul de zapada.

Imi e rusine de mine. Tin sa precizez ca nu am mai fost sa tip. Am inghetat, am obosit, am racit.
Nu am mai putut sa tin pasul cu pensionarii si cu revolutionarii. Sunt protestatar doar cand imi e cald. Din acest motiv imi e rusine de mine. Dar am facut mai mult decat am promis in articolele mai vechi. Promiteam ca o sa stau in casa, sa imi iau cipsuri, bautura si sa rad. Dar am fost, am urlat cu durere, disperare si tristete. Libertate! Jos comunismul! Traiasca democratia! Ca principiu. La noi dupa cum spuneam a murit de mult timp democratia. E in sant, fara suflare cu fata trista si sangerand prin toate orificiile. Iar deviez si lumea se intreaba ce e cu omul ala de zapada. Pai foarte simplu. Am fost si eu in piata sa vad ce se mai intampla, ce mai striga lumea si cand colo doar oameni de zapada cu pancarde. Ma intreb : "Oare de cand sunt astia aici? Nu au mai plecat? Au inghetat in pozitia aia si apoi au fost acoperiti de zapada ???" Dar spre marea mea surprindere erau chiar oameni de zapada, veniti sa isi strige si ei of-ul. Unul chiar imi spune, citez :
"De cand cu guvernul Boc nici noi nu o mai ducem prea bine! Desi masina portocalie de propaganda vrea sa picteze alta imagine. E frig in casa. De cand au taiat caldura e prea frig si pentru noi. Devenim blocuri masive de gheata. Sa nu mai zic de mancare. Imi plange copilul acasa de foame. Eu sunt somer, nevasta si ea. Murim de foame. Ieseam si noi mai devreme,in piata, insa a fost prea cald.Toate joburile noaste sunt ocupate acum de oameni de zapada artificiala. Sunt mai ieftini. Jos guvernul!"
Urata, tara asta in care traim. Toata lumea e nemultumita. Eu, bugetarii, pensionarii, soldatii, mamicile, toti pe buna dreptate. Poate ca nu ne-am ales cele mai bune vremuri in care sa ne nastem. Sau poate, aici e posibil sa am dreptate, poate nu vremurile sunt de vina ci aia care ne conduc. Portocalele. Pai solutia e simpla. Sa ii schimbam. Jos guvernul! Toti romanii si oamenii de zapada te vor jos.
Cand o sa se mai incalzeasca eu ma duc iar in piata. Hai si tu cu mine. Am promisiuni ferme ca o sa mai vina si Iepurasul de Paste, Baba Dochia, Cupidon, Sf. Valentin, Dragobetele, Martisorul and co.. Trebuie sa schimbam ceva. Nu exista nu.

Sfios si infrigurat, imi cer scuze pentru deranj Mihai Haita.

No comments:

Post a Comment