Sunday, January 22, 2012

Iar ma intreb.

Incerc sa fac o mica analiza a ultimelor 10 zile si realizez ca tot nu inteleg nimic. E clar, mai mult ca sigur tampesc sau realitatea e total denaturata. Puterea nu vrea sa renunte si sa demisioneze in bloc, exact cum o cere poporul unui stat democrat unde doar opinia poporului conteaza. Dar nimic nu ma mai mira. In momentul in care noi cerem demisia, Portocala doreste calm si dialog iar un anume premier, al unei tari est europene, cere opozitiei sa nu ii mai parasca la forul european, pentru ca ei asa nu pot sa mai absoarba 6 miliarde de euro in acest an. Da, pana acum sa inteleg, tot opozitia a fost de vina. Nici anul asta nu ii lasa domne sa ridice economia tarii cu fonduri de la UE. Aia mici de clasa a 1-a ce mai fac asa. Doamnaaa ... Victoras nu ma lasa sa ma joc fermierul! Doamna in caz ca lumea nu se prinde suntem noi, poporul. Prosti ne mai cred astia. Insa ceea ce pe mine m-a enervat cel mai tare, a fost duduia aia de la turism si dezvoltare. A aparut ea domne, in o declaratie cu parul prins la spate si nemachiata, in haine ce nu strigau opulenta. Asta ca raspuns la boii aia din piata, cred. Aia de stau cu ziaristii in piata, la mitinguri si nu ii mai dau ocazia domnului presedinte, sa mai dea interviuri sau sa reactioneze la situatia din tara, pentru ca nu are cui sa se confeseze. Doar toti ziaristii sunt la Universitate, cu noi ciumpalacii. Sa inteleg oare ca din acest motiv nici nu isi da demisia? Nu are cum sa o faca public? Off, offff, of! Tot noi suntem de vina pentru tot ce se petrece in tara. Domnule presedinte ne cerem scuze pentru tot ce merge rau in tara. Pentru ca din cauza noastra au crescut taxele, datorita noua si a unui sitem de pensii de pe vremea lui Pazvante Chiorul, nu a unuia privat, dumneavoastra impreuna cu guvernul acesta minunat, sunteti nevoit sa micsorati cu 25% pensia sau ca mama, o bugetara neica nimeni, prin incapatanarea ei de a nu renunta la un servici prost platit, suge incet dar sigur din bugetul statului, care e el ala, si duce la falimentarea lui. Asa e ... Daca o ducea capul se facea jandarm si batea protestari la mitinguri. In numele ei si a bunicilor mei imi cer scuze pentru situatia in care se afla astazi tara. Si in numele meu imi cer scuze. Daca ma ducea capul ma faceam jandarm sau imi puneam latul de gat, asa ii dateam mamei mele mai putine batai de cap, se facea jandarm si avea mult mai multi bani de dat la stat, ca taxe. Cred sincer ca solutia in tara asta e sa ne facem toti jandarmi. Avem prea multe tampenii in cap. Democratie, libertate, egalitate in drepturi. Cine doamne iarta-ma ne credem noi? Imi e rusine de noi ca popor. Daca ne ducea capul eram la jandarmerie toti angajati. Asa scapa tara de mitinguri inutile. Asa scapa tara de studenti. Asa scapa tara de prosti, inculti si dictatori. Cand eram mic, vroiam sa ma fac aviator, ce prost eram si eu. Acum vad clar solutia si imi e rusine de mine. Iar am deviat si asta mi se intampla din ce in ce mai des. Am nevoie de medicatie. Multa. Dar mama nu isi permite. Iar eu, salariu nu am sa imi pot lua pastilute. Trecem peste si incep sa ma intreb iar. Imi trec prin cap tot felul de intrebari si imi dau seama ca pentru majoritatea nu am un raspuns. Nu stiu daca protestul general o sa mai dureze. Nu stiu daca o sa schimbe ceva. Nu caut motive sa nu mai ies in piata pentru ca nu asta incerc sa fac, e clar ca lumea trebuie sa ramana in strada, printre ei o sa fiu si eu, incerc doar sa imi dau seama de ce sunt atat de putine persoane afara. Nu cred ca frigul e problema ci lejeritatea si frica unei represiuni a tiranului. O frica fondata, insa penibila si lipsita de respect fata de persoanele ce in '89 au luptat si au murit pentru noi toti. Eu ies acum in strada mai mult pentru mine dar si din respect pentru victimele lui decembrie 1989. Teoretic traiesc intr-o democratie si am dreptul asta. Stiu ca propaganda portocalie spune ca nu e bine sa ies in strada si sa strig, ca nu e moral sa fac asta si devin un tradator de neam si patrie, ca instig la violenta, ca sunt un huligan nenorocit, un ciumpalac. Dar oare ma intreb eu acest, cretin vesnic, nu oare pentru asta au murit atatia la Revolutie? Nu au murit oare pentru ca eu sa pot sa imi aleg otrava? Era o metafora. Nu stiu de ce, dar tin sa precizez asta. Nu am nici cea mai mica tendinta sinucigasa. Sunt un nebun inofensiv. Nu mi-as face rau nici macar mie. Poate ca acum e momentul sa trag si o concluzie pentru ca ma intind si incep sa ma plictisesc chiar si pe mine.
Doresc o schimbare si vreau sa o vad infaptuita. E dreptul meu democratic. Toata lumea in piata!

Sfios imi cer scuze pentru deranj Mihai Haita.

No comments:

Post a Comment